KUINKA VOIN AUTTAA?
Onko sinulla jokin ajankohtainen vuorovaikutukseen liittyvä koulutustoive tai ongelmakohta? Ota yhteyttä: minna(a)viestintahaapsaari.fi tai puh. 040 739 6663.
Tai katso tarjontaa alta:
HISSIPUHEKOULUTUKSET
Mitä sanot, kun sinulla on minuutti aikaa esitellä yrityksesi tai osaamisesi vaikuttavasti. Onko ydinviesti kunnossa? Ymppäätkö minuuttiin kaiken mitä tiedät? Mitkä ovat tärkeimpiä asioita? Kiinnostaako sanomasi ketään?
Sisältö ja metodit: Koulutus sisältää harjoituksia käytännössä. Jokainen osallistuja saa palautetta esiintymisestään sekä kirjallisesti että suullisesti.
Kenelle: Yhteisöjen jäsenet, esimiehet, asiantuntijat.
Kesto: sopimuksen mukaan.
VUOROVAIKUTUSKOULUTUKSET JOHTAJILLE
Ihmisten johtaminen vaatii vuorovaikutusosaamista. Johtaminen tapahtuu vuorovaikutuksen kautta. Johtaja tarvitsee päivittäin osaamista vaikuttavasta viestinnästä, motivoimisen keinoista, palauteviestinnästä, muutoksen johtamisesta ja tuloksekkaan ilmapiirin rakentamisesta. Myös etäjohtaminen ja monipaikkajohtaminen tuovat omat haasteensa vuorovaikutukseen.
Sisältö ja metodit: Koulutuksessa käsitellään johtajan vuorovaikutusosaamista yhdessä valituista näkökulmista. Lisäksi keskitytään haastaviin tilanteisiin esimiestyössä ratkomalla caseja, sekä pohditaan käytännön toimenpiteitä johtamisen kehittämiseksi.
Kenelle: Johdolle ja esimiehille.
Kesto: sopimuksen mukaan.
PUHELINASIAKASPALVELU
Puhelinasiakaspalvelun suosio kasvaa palvelukanavana. Puhelinasiakaspalvelu on monessa suhteessa haastavampaa kuin kasvokkain palveleminen – toisaalta taas puhelimella on omat vahvuutensa asiakasviestinnässä.
Sisältö ja metodit: Koulutuksessa pureudutaan puhelinasiakaspalvelun kehittämiseen. Teemoina ovat esimerkiksi asiakkaan negatiivisten tunteiden kohtaaminen ja haastavat puhelinpalvelutilanteet.
Kenelle: Puhelinasiakaspalvelun ammattilaiset.
Kesto: sopimuksen mukaan.
PROJEKTIVIESTINTÄKOULUTUKSET
Projektit harvoin kaatuvat teknisen osaamisen puutteeseen tai vaatimusmäärittelyihin, mutta sitäkin useammin vuorovaikutukseen.
Sisältö ja metodit: Koulutuksessa keskitytään projektiviestinnän sudenkuoppiin ja onnistumisiin. Lisäksi ratkotaan käytännön case-harjoituksia.
Kenelle: Projektipäälliköille ja projektityöntekijöille, hanketoimijoille.
Kesto: sopimuksen mukaan.
MUUTOSVIESTINTÄKOULUTUKSET
Muutos vaikuttaa koko työyhteisön hyvinvointiin, onnistumiseen ja muutoksen hyväksymiseen. Muutoksen onnistumisessa tarvitaan vuorovaikutusta!
Sisältö ja metodit: Valmennuksessa keskitytään muutosviestinnän keinoihin. Koulutuksessa tarkastellaan onnistuneen muutoksen tekijöitä ja rakennetaan muutosviestinnän muistilista. Lisäksi ratkomme käytännön muutoscasen.
Kenelle: Koulutus on erityisesti suunnattu työyhteisöjen johtajille ja esimiehille, mutta valmennus sopii myös erilaisille henkilöstöryhmille, joiden työssä muutoksenhallinta korostuu.
Kesto: sopimuksen mukaan.
ASIAKASPALVELUKOULUTUKSET
Asiakaspalvelija on ikkuna yhteisöön. Asiakaspalvelijoita ovat kaikki, jotka ovat tekemisissä asiakkaiden kanssa. Asiakaspalvelijan vuorovaikutusosaaminen tai sen puute vaikuttaa koko yhteisön toimintaan.
Sisältö ja metodit: Koulutuksessa käydään läpi vuorovaikutusosaamista, tehdään henkilökohtainen palveluprofiili ja tarkastellaan omia vahvuuksia ja kehittämiskohteita asiakaspalvelijana. Valmennuksessa käsitellään myös hankalia asiakaspalvelutilanteita ja palautevuorovaikutusta. Koulutus sisältää case-harjoituksen.
Kenelle: Asiakaspalvelutyössä toimiville sekä asiantuntijoille, jotka toimivat asiakasrajapinnassa.
Kesto: sopimuksen mukaan.
TYÖYHTEISÖKOULUTUKSET
Vuorovaikutus on näkymätön tuloksentekijä – se voi tehostaa tai heikentää yhteistoimintaa. Jos palaverit eivät ole tehokkaita, palautetta ei hyödynnetä ja tiimit eivät pelaa yhteen, lopputulos on sen mukainen.
Sisältö ja metodit: Koulutuksessa rakennetaan yhdessä keinoja parempaan vuorovaikutukseen, ja niitetään hyvän vuorovaikutuksen esteitä. Palautteenantamisen ja vastaanottamisen käytänteisiin tartutaan käytännön otteella. Koulutuksessa hyödynnetään käytännön esimerkkejä ja case-harjoituksia.
Kenelle: HR-ammattilaisille, viestintäpäälliköille, esimiehille ja johtajille.
Kesto: sopimuksen mukaan.
ESIINTYMISKOULUTUKSET
Esiintyminen on yleensä jännittävä vuorovaikutustilanne. Jokainen voi oppia esiintymään paremmin. Hyvä esiintyminen on dialogia yleisön kanssa, ei seinille puhumista. Yrityspresentaatiota ei pelasta pelkästään hyvä pp-esitys. Annat yrityksestäsi aina esityksesi mukaisen vaikutelman.
Sisältö ja metodit: Esiintymisvalmennuksessa käydään läpi esiintymisosaamisen kulmakiviä ja esiintymisjännitystä. Koulutus sisältää harjoituksia käytännössä; esitykset videoidaan. Jokainen osallistuja saa palautetta esiintymisestään sekä kirjallisesti että suullisesti.
Kenelle: Yhteisöjen jäsenet, esimiehet, asiantuntijat. Sisältö suunnitellaan toimialan mukaan.
Kesto: sopimuksen mukaan. Osallistujat saavat kirjallisen maininnan osallistumisestaan koulutukseen.
MEDIAESIINTYMINEN
Median kanssa toimiminen vaatii erityistä vuorovaikutusosaamista. Miten kirjoittaa kiinnostava tiedote? Mitä tapahtuu, kun sinua haastatellaan suoraan lähetykseen?
Sisältö ja metodit: Koulutus on käytännönläheinen ja tiivis päivän harjoituspaketti, jossa hyödynnetään videointia ja käytännön esimerkkejä.
Kenelle: Asiantuntijoille, tiedottajille ja esimiehille.
Kesto: 1 päivä.